NAMENS DE KINDEREN EN HET PERSONEEL HARTELIJK DANK VOOR UW GIFTEN !

BOUW WAS - EN DROOGPLAATS  & WATERRESERVOIR BIJ HET VERSTANDELIJK GEHANDICAPTENTEHUIS PANTI ALMA BOANIO

HET PROJECT IS GEREALISEERD DANKZIJ GIFTEN VAN :

* STICHTING ARM WEESHUYS

* STICHTING REEK VERSTEEGH

* STICHTING ELISE J H SPYKERMAN

* STICHTING KINDERFONDS VAN DUSSELDORP

* STICHTING BISSCHOP BEKKERS

KOSTENBEGROTING : 12 398 EURO

De was en droogplaats zal op de plaats van de huidige droogplaats komen, maar dan in een half open gebouw met een verdieping. De begane grond is voor het wassen en de tempeh-productie. De eerste etage voor het drogen van de was. Voor de water-voorziening zal er een reservoir gebouwd worden.

ACHTERGROND PROJECT :

De reden voor de oprichting van  de Panti / het Instituut Boanio is dat er tot 1995 geen speciale zorg voor gehandicapten op het eiland Flores bestond. Tezamen met het instituut in Boawae, uitgebreid met in 1997 in Mundemi en in 1998 in Bajawa.

Activiteiten Instituut Boanio :

1. Community Basic Rehabilitation : Huisbezoek aan het verstandelijk gehandicapte kind en zijn / haar familie in de kampong.
  2. Begeleiding aan het verstandelijk gehandicapte kind en zijn / haar ouders in zijn / haar eigen omgeving.
  3. Opvang van het verstandelijke gehandicapte kind in het instituut, als het gehandicapte kind in zijn / haar eigen omgeving niet de benodigde zorg kan krijgen.
  4. Opvang van wezen.

In Boanio verblijven 27 verstandelijk gehandicapte kinderen in de leeftijd van 0 t/m 16 jaar en er wordt zorgt verleent aan 20 kinderen in de kampung. Er zijn 2 zusters en 4 hulpen voor deze 47 kinderen. Kinderen gaan overdag naar de school voor Buitengewoon onderwijs in de stad Mbay en degenen die individuele therapie nodig hebben kunnen dat sinds kort in het nieuwe gebouw krijgen.

Het tehuis is afhankelijk van giften vanuit het moederinstituut op Java, de Gemeente en individuele giften. De zusters maken Tempeh ( soyabonen-cake ) met de kinderen om te verkopen, daarnaast fokken ze eenden, varkens en kippen om inkomsten te vergaren.

Het tehuis krijgt sinds 2013 onze aandacht. In dat jaar hebben we de badkamers en keuken gerenoveerd.