HET PROJECT :

In het gebouw zijn de ruimtes niet gelijkvloers, de gezamelijke ruimte ligt lager dan de slaapkamers, waardoor de kinderen gebruik moeten maken van trapjes. Dit is zowel voor de kinderen als hun verzorgers erg onhandig en nodigt uit tot valgevaar. De vraag is om de vloer gelijk te maken, een gevolg hiervan is dat het dak en plafond ook verhoogd dient te worden.

RESULTAAT JUNI 2021:

We zijn gestart met het verhogen van het dak en plafond. Echter de staat hiervan was zodanig verslechterd ( door lekkage van het dak ) in de periode 2019 ( tijdstip van de eerste aanvragen ) tot de uitvoering in 2021, hierdoor was er meer geld nodig voor het dak dan we begroot hadden. Het gelijkmaken van de vloer hadden we naar een tweede renovatie-fase verplaatst, echter eind juni kwam er een extra gift en konden de zusters verder met het gelijk maken van de vloer. Het tehuis is geregeld gesloten geweest vanwege COVID-19. En sinds 1 juli 2021 wederom gesloten voor buitenstaanders in verband met de nieuwe covid-variant.

MOTIVATIE :

Het Instituut Panti Alma Boawae krijgt sinds eind 2012 onze aandacht. Het is opgericht omdat er tot 1995 geen speciale zorg voor mentaal gehandicapten op het eiland Flores bestond. Het Gehandicapten Instituut Boawae is in 1995 opgericht door de moederorganisatie Bakti Luhur  in Malang / Oost Java. Tezamen met de instituten in 1995 in Boanio / 1997 in Mundemi en in 1998 in Bajawa.

In 2013 hebben we de omheining van het instituut & school aangepakt, daar waar nog geen omheining was werd een muur & hekwerk geplaatst. Daar waar al wel een muur was, werd deze opgehoogd. Met als doel een veilige woon- & schoolomgeving te creëren. In 2014 hebben we de Was- & Droogplaats gerenoveerd.

DOELGROEP :

In Boawae verblijven 16 gehandicapte kinderen in de leeftijd van 3 maanden t/m 16 jaar het instituut en er wordt zorgt verleent aan 28 kinderen in de kampung.  Er zijn 4 zusters en 2 hulpen voor deze 44 kinderen.

KOSTENBEGROTING : 19 625 euro. UITEINDELIJKE UITGAVEN : 21 213 euro

MET DANK AAN ONZE SPONSORS :

DIRKBOSFONDS

KINDERFONDS VAN DUSSELDORP

STICHTING ELISE J H SPYKMAN

STICHTING REEK VERSTEEGH

STICHTING BISSCHOP BEKKERS

STICHTING JOHANNA DONK GROTE

Maak jouw eigen website met JouwWeb