Home » RENOVATIE VLOER EN DAK PANTI ALMA BOAWAE

HET PROJECT :

In het gebouw zijn de ruimtes niet gelijkvloers, de gezamelijke ruimte ligt lager dan de slaapkamers, waardoor de kinderen gebruik moeten maken van trapjes. Dit is zowel voor de kinderen als hun verzorgers erg onhandig en nodigt uit tot valgevaar. De vraag is om de vloer gelijk te maken, een gevolg hiervan is dat het dak en plafond ook verhoogd dient te worden.

Motivatie voor het project :

Het Instituut Panti Alma Boawae krijgt sinds eind 2012 onze aandacht.

Het Instituut is opgericht omdat er tot 1995 geen speciale zorg voor mentaal gehandicapten op het eiland Flores bestond. Het Gehandicapten Instituut Boawae is in 1995 opgericht door de moederorganisatie Bakti Luhur  in Malang / Oost Java. Tezamen met de instituten in 1995 in Boanio / 1997 in Mundemi en in 1998 in Bajawa.

In 2013 hebben we de omheining van het instituut & school aangepakt, daar waar nog geen omheining was werd een muur & hekwerk geplaatst. Daar waar al wel een muur was, werd deze opgehoogd. Met als doel een veilige woon- & schoolomgeving te creëren. In 2014 hebben we de Was- & Droogplaats gerenoveerd.

Doelgroep qua leeftijd en aard van de beperking :

In Boawae verblijven 16 gehandicapte kinderen in de leeftijd van 3 maanden t/m 16 jaar het instituut en er wordt zorgt verleent aan 28 kinderen in de kampung.  Er zijn 4 zusters en 2 hulpen voor deze 44 kinderen.

Activiteiten Gehandicapten Instituut Boawae :

1.Huisbezoek aan het Mentaal en / of Fysiek Gehandicapte kind en zijn / haar familie in de kampung.

2.Begeleiding aan het Mentaal en / of Fysiek Gehandicapte kind en zijn / haar ouders in zijn / haar eigen omgeving.

3.Opvang van het Mentaal en / of Fysiek Gehandicapte kind in het instituut, omdat het gehandicapte kind in zijn / haar eigen omgeving niet de benodigde zorg kan krijgen.

1. Opvang van wezen. &
  2. Community Based Rehabilitation .

Kostenbegroting :  € 19 625,00