Home » RENOVATIE KARYA MURNI : VLOEREN SLAAPZALEN EN WASDROOGPLAATS

ACHTERGROND : Panti Asuhan Karya Murni, een internaat en school voor Buitengewoon Onderwijs voor blinde en dove kinderen , is opgericht door de Zusters van de Congregatie Saint Yoseph. Hoofdkantoor in  Medan ( Noord-Sumatra ). In 1985 zijn ze gestart met 15 kinderen. Nu verblijven er 130 dove en 60 blinde kinderen / jongeren.

Naast het internaat is er een (voorbereidende) kleuterklas, een lagere- en middelbaar onderwijs. Braille- en gebarentaal wordt getraind. Op het gebied van het verwerven van werk is er een houtwerkplaats waar meubels vervaardigd worden, een kunstnijverheidsafdeling, een naaiatelier, een kaarsenmakerij en een kap- en schoonheidssalon. Er worden groenten verbouwd en ook varkens gehouden.

Sinds 2009 hebben we hier een aantal kinderen in ons financiele adoptieplan. Een eerder project was de renovatie van de badkamers en keuken.

DOELSTELLING :

Een veilige woonomgeving voor de kinderen beter te behouden, middels onderhoud van de gebouwen.

RENOVATIEPLANPLAN :

De gebroken vloertegels in de slaapzalen en het buitenterras zullen vervangen worden. Het dak van de keuken en de wasdroogplaats zal gerenoveerd worden. En er komt een nieuwe overkapping tussen twee gebouwen, zodat de kinderen in de regentijd zich droog kunnen verplaatsen.

KOSTENBEGROTING :   7 950 euro