ACHTERGROND PROJECT :

Panti Alma Bajawa is in 1998 opgericht door de moederorganisatie Bakti Luhur in Malang / Oost Java, omdat er tot 1995 geen speciale zorg was voor mentaal & lichamelijk gehandicapten op het eiland Flores. Eerder waren de instituten in Boanio & Boawae in 1995  & in 1997 in Mundemi opgericht.

In het tehuis Panti Alma te Bajawa, midden Flores worden 30 dubbelgehandicapte kinderen in de leeftijd van 2 ½ tot 20 jaar verzorgd. Daarnaast worden er nog zo’n 90 kinderen in de kampong bezocht. De handicaps variëren van doof, blind, stom, doofstom, laag IQ, spasmen, epileptie, autistisme, Down Syndroom tot het ontbreken van ledematen. Er is ( op afroep ) Fysiotherapie, Orthopedie, Logopedie, Gebarentaal en een Playgroup, voor kinderen uit het tehuis en uit de kampong. In totaal werken er 12 begeleiders / verzorgers, deze doen ook de kampongbezoeken.

Het tehuis is afhankelijk van giften vanuit het moederinstituut op Java, de Gemeente en individuele giften. Wij dragen het tehuis een warm hart toe.

Het tehuis krijgt sinds eind 2010 onze aandacht. In dat jaar hebben we een auto voor hun kunnen aanschaffen.

In 2018 hebben we een speelplaats & was- en droogruimte op de 2e etage kunnen bouwen.

DOEL : Op deze manier hopen wij een bijdrage te kunnen leveren aan de verbetering van de hygiene & zorg aan verstandelijk & lichamelijk gehandicapten op het eiland Flores in Indonesie.

Bij vier bestaande kamers op de eerste verdieping,  werden vier badkamers gemaakt, door in elke kamer een deur naar de badkamers te maken. Een bestaande galerij werd omgebouwd tot vier badkamers.

KOSTEN : 5 560 euro

SPONSORS :

* STICHTING BISSCHOP BEKKERS

* STICHTING ELISE J H SPYKERMAN

Namens de kinderen hartelijk dank voor uw bijdrage !