GESTART IN 2017  ! AFGEROND MAART 2018. DANK AAN :

* EDUCAB INDONESIA

* STICHTING EERLIJK DELEN

* TREIN HIJSM

* RECYCLING WESTLAND

Kosten : 11 750 euro

1. ACHTERGROND : Maghi Leko is een van de 18 kampongs van de plaats Wae Lengga. Wae Lengga ligt in Oost Manggarai op het eiland Flores. De inwoners zijn vissers, boeren, veeteelthouders en ambtenaren. Educatie- & inkomensniveau is in de meeste kampongs laag. Er was geen boekenwinkel en / of een Bibliotheek in Waelengga en nabije omgeving. De Bibliotheek die wij gebouwd hebben ligt op een centrale locatie, zodat alle inwoners er gebruik van kunnen maken . Het gebouw is tevens een sociaal ontmoetingspunt om voorleesmiddagen & workshops te houden.
  2. DOELSTELLING : Het verhogen van het lees-, educatie- en interresseniveau in een afgelegen gebied door het beschikbaar stellen van een bibliotheekgebouw met een ruime sortering aan boeken.
  3. PARTICIPATIE VAN DE BEVOLKING : Men heeft de bouwgrond geschonken en de bevolking heeft geholpen met het verplaatsen van grond en stenen .
  4. DUURZAAMHEID : Contributie om zelf boeken aan te kunnen schaffen.
  5. HET VERLOOP : We hebben voor dit project uiteindelijk 11 750 euro kunnen inzamelen.

De oorspronkelijke begroting was 23 721 euro ( 20 273 euro voor het gebouw & 3448 euro voor de boeken ).

Onze inschatting was dat er op korte termijn geen extra gelden binnen zouden komen

en hebben daardoor het project enigszins in grootte aan moeten passen, de gazebo’s niet gebouwd,

gekozen om wat minder boeken aan te schaffen en voor een afsluitbare ruimte in plaats van afsluitbare boekenkasten.

De bouw is gestart half november 2017 en afgerond in maart 2018 :

In de eerste fase werd de bouwgrond geegaliseerd.

In de tweede fase werd het fundament gemaakt,

vervolgens in de derde fase de bouw en in vierde fase de afwerking.

Er werd gewerkt met locale vaklieden en onze dochterstichting Yayasan Karunia Flores heeft de bouw begeleidt.

7. HET RESULTAAT :

Een gebouw van 9 x 6 meter met een aparte afsluitbare ruimte voor de boekenuitleen.

En een ruimte om voorleesmiddagen en workshops te houden.

Een van de binnenmuren kan als projectiescherm gebruikt worden.

Opmerkingen :

* EduCab & Stichting Karunia blijven dit project volgen en ondersteunen.

** Educab doneerde ook een projector en Engelstalige boeken.