UPDATE MAART 2024 :

HET CENTRUM HEEFT ONZE HULP VOOR HET TUINPROJECT NIET MEER NODIG. ZE BEKOSTIGEN NU ZELF.

HET PSYCHIATRISCH CENTRUM RENCENG MOSE :

Dit centrum is in 2014 geopend door de Broeders KARITAS van Yayasan Karya Bakti uit Wonosobo ( Java ), nadat zij vanaf 2004 de situatie op Flores onderzocht hadden. Samenwerkingsverbanden met de Sociale en Gezondheidsdiensten werden gemaakt. Het hoofdgebouw is gebouwd uit een samenwerking tussen Yayasan Karya Bakti met Stichting Fracaritas en een Nederlandse stichting.

Er zijn buiten de drie broeders negen personeelsleden, een dokter, verpleegkundigen, een dietist,een apotheker en sociaal werkers. Daarnaast ook vrijwilligers. Er kunnen 30 patienten opgenomen worden, de meesten hebben een schizofrenie of een schizo-affectieve stoornis en komen uit een thuissituatie waarin ze geketend waren. Daarnaast zijn er 585 poliklinische patienten. Het centrum is afhankelijk van giften.

DOELSTELLING :

1. Het aanbieden van een activiteit aan psychiatrische patienten onder begeleiding.

2. Het verminderen van uitgaven aan groenten.

3. Generen van inkomsten voor het centrum, als er meer geoogst wordt dan nodig is voor het centrum. ( nog niet haalbaar gebleken)

2019 / 2020 BUDGET : 500 euro  ( STICHTING SOSOI )

2022             BUDGET : 300 euro ( STICHTING SOSOI )

2023             BUDGET : 156 euro  ( STICHTING SOSOI )

Voor onderhoud tuin, gereedschap, zaden.